جادّه ایراء

 

  • احداث جادّه ایراء

  •  آسفالت ایراء

  •  نصب گاردریل

 

  • احداث جادّه ایراء

در فروردین سال 1358 هجری شمسی به همّت طایفه ایرائی جلسه ای در مسجد مرحوم گشتاسبی تشکیل داده شد و همچنین شورایی متشکّل از آقایان: یدالله قنبری، علی یوسفنیا، عبّاس الیاسی و علی اکبر گشتاسبی برگزیده شد تا امور مربوط به ساخت  و احداث جاده را سرپرستی نمایند.

در این جلسه مبلغی در حدود پنج میلیون ریال جمع آوری گردید تا مبلغ پایه و اوّلیه برای آغاز پروژه فراهم شود. شورای برگزیده طایفه با نظر خواهی از مهندس بهروان قراردادی را با شرکت آقای هما یک به امضاء رساند.

کار احداث جاده ایراء با دو دستگاه بولدوزر کوماتسو D6 و D8 از ابتدای قبرستان اسک آغاز شد. عملیات خاک برداری حدود 3 ماه به طول انجامید که جاده به صورت خاکی احداث شد. البتّه لازم به ذکر است که آقای اسماعیل یزدان پناه که امور ترابری و حمل و نقل را انجام می دادند اوّلین فردی بودند که با خودرو نیسان وارد ایراء شدند.

این جاده در سال 1364 توسط مرحوم بخشی ایرج پور تحویل اداره راه و ترابری لاریجان گردید.

 

  •  آسفالت ایراء

  • زمان آغاز طرح:

اواخر سال 1373

  • در زمان مدیریت:

ریاست سازمان جهاد سازندگی استان آقای مهندس احسانی

معاونت عمران و صنایع روستایی جهاد مازندران آقای مهندس بهنام عبّاسپور

مدیریت جهاد سازندگی شهر آمل آقای مهندس علی اکبر خورشیدی

 

  • استارت کار اجرایی و نقشه برداری و زیر سازی:

مهندسین آقایان؛ محمد رضا خانجانی فرد، اسفندیار گلپور و حمید عباسپور مقدّم

  • میزان خاک برداری:

20 هزار متر مکعب

  •  طول جاده:

4/5 کیلومتر

  • نوع عملیات:

تعریض راه، زیر سازی و روکش آسفالته

  • دستگاههای به کار رفته:

بولدوزر، گریدر، لودر، غلطک، آب پاش و کمپرسی

  • مهندس ناظر:

آقای مهندس یزدان حسین زاده

  • مسئول عملیات:

آقای مهندس اسفندیار گلپور

  • اتمام کار:

سال 1375 در زمان آقای حسن قنبری به عنوان مدیریت جهاد سازندگی آمل

  • افتتاح طرح:

تابستان 1375 در هفته دولت و مقارن با میلاد با سعادت امام حسن عسگری (ع)

  •  هزینه صرف شده:

زیر سازی جاده بالغ بر یکصد و شصت و هشت میلیون ریال هزینه در بر داشت که از محل تبصره 37 (مجلس یا روستای محروم) تامین شد.

هزینه آسفالت به کار رفته نیز برابر با  یکصد و هشتاد میلیون ریال بود که این هزینه را استانداری وقت پرداخت نمود.

 

  •  نصب گاردریل

  • طول گاردریل به کار رفته:

2 کیلو متر در مسیر های حسّاس و پرتگاه های خطر ناک

  • سال آغاز طرح:

اواخر سال 1383

  • پایان طرح:

سال 1384

  • مجری طرح:

راه و ترابری شهرستان آمل